wtorek, 24 lipca 2012

Morelowa reaktywacja

Od ostatniego wpisu minęło ponad 5 tygodni. Dawno nie miałam takiego nawału rzeczy na głowie.
Przeczytałam tysiące stron (ponad połowa to bzdury).
Płakałam z radości i ze smutku.
Nie przespałam kilku(nastu) nocy.
Utwierdziłam się w tym, czego nie chcę robić w życiu.
W domu kuchnię przejął M. (i zrobił np. najlepszą tortillę z cukinią na świecie!). Jedyne czego się tykałam to poniżesz ciasto - 15 minut przygotowania, 45 czekania i gotowe! Wypróbowane począwszy od truskawek i rabarbaru, poprzez agrest, porzeczki, borówki, aż po dzisiejsze morele. Nie może się nie udać.
Ponadto kot Kajtek wykazuje zainteresowanie wege życiem - notorycznie kradnie kalafiora, fasolkę i bób!
Obiecuję poprawę w pisaniu! A tym, co się pytali - dziękuję za pamięć:)

Wegańskie ciasto z owocami i kruszonką
wersja z morelami i tymiankiem

Składniki:
na ciasto:
1 i 3/4 szklanki mąki
1/3 szklanki cukru
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 szklanki napoju sojowego
1/3 szklanki oleju słonecznikowego

ok. 1/5 kg owoców (ważonych po obraniu)
tym razem morele w towarzystwie świeżego tymianku (według uznania)

na kruszonkę:
3 łyżki mąki
3 łyżki cukru
2 łyżki oleju

Wszystkie składniki na ciasto mieszamy w dużej misce – ciasto powinno być miękkie i elastyczne. Wkładamy na 20-30 minut do lodówki. W tym czasie przygotowujemy owoce (myjemy, osuszamy, przekrawamy na pół), oraz przygotowujemy kruszonkę (składniki mieszamy ze sobą). Formę do pieczenia smarujemy olejem.
Po wyjęciu z lodówki ciasto rozwałkowujemy do wielkości formy z bokami (u mnie naczynie do tarty szerokości 21 cm). I delikatnie przekładamy na nią. Rozkładamy owoce, posypujemy listkami tymianku. Na sama górę sypiemy kruszonkę.
Pieczemy w temp. 180 st. przez ok. 40-45 min.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. aż pachnie mi tu przez monitor , cudo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwie pyszna tarta - kocham morele!
    Pysznie u Ciebie - pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota! Uwielbiam takie proste ciasta z owocami i kruszonka;)
    Ciesze sie, ze juz jestes! Buzka:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny ciasto jest nie-do-przejedzenia:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, czy zamiast napoju sojowego może być mleko ? Być może pytanie brzmi głupio, jednak je zadaję, bo nie wiem. Czy mogę użyć mąki pszennej i orkiszowej pół na pół ?

      Usuń
    2. Drogi Anonimi, przepraszam, że kazał Ci tyle czekać z odpowiedzią, ale ostatnio ciężko u mnie było z ogarnięciem wszystkiego. A wracając do Twojego pytania to oczywiście może być zwykłe mleko - placek po prostu nie będzie wtedy wegański:) Wydaje mi się, że takie proporcje mąki też będą ok. Pzdr

      Usuń