piątek, 18 listopada 2011

Bułki dyniowe z szałwią

Ostatnio głowę zaprząta mi wiele spraw, zastanawiam się czy dobrze wybrałam spośród możliwości, które miałam zarówno tych w bliższej, jak i już odległej przeszłości, co siłą rzeczy zaważyło na tym w jakim miejscu teraz jestem. Nie wiem, czy moje decyzje do czegoś mnie doprowadzą i dadzą mi to, czego oczekuje. W takich momentach najlepiej sprawdzają się koty - przyjdzie taki gamoń, usadowi się na kolanach, zacznie grzać i mruczeć i rozproszy natrętne myśli. I oczywiście jakieś pyszności. Nieustający brak czasu zmusza do przepisów łatwych i szybkich, co oczywiście w niczym smaku im nie ujmuje, a często wręcz wychodzi na korzyść.

Dzisiaj szybkie bułki - jeśli mamy gotowe pure dyniowe, to za 25 minut będziemy je zajadać. Podobne trochę do scones. Takich prawdziwych angielskich nigdy nie jadłam, ponieważ nie dane mi jeszcze było zawitać do Anglii, więc nie dam sobie głowy uciąć, że takie byłyby angielskie scones dyniowe. Bądź co bądź dobre są. I jeszcze ten kolor poprawiające nastrój :)

 


Bułki dyniowe z szałwią

Składniki:
200g maki pszennej
80g mąki pszennej razowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
60g masła1 łyzka cukru
100g jogurtu naturalnego
200g pure z dyni
2 łyżki świeżej, posiekanej szałwii
1/2 łyżeczki imbiru
1 roztrzepane jajko

Suche składniki połączyć. Dodać masło i palcami rozdrobnić, Następnie dodać szałwię oraz jogurt i dynię. Wszystko wyrobić dokładnie, w razie potrzeby podsypać mąką. Gotowe ciasto rozwałkować (lub ugnieść ręką jak jesteśmy leniwi:) na podsypanej mąką stolnicy na dość gruby placek (ok. 2cm). Szklanką wykrawać bułeczki układać je na blasze. Wierzch posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec w temp. 180 st przez ok 15-17 min. Najlepsze jeszcze ciepłe z masłem :)
Smacznego!

3 komentarze:

  1. robiłam podobne z przepisu Nigelli, rzeczywiście są ekspresowe i pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znam tego przepisu, ale znając Nigellę to pewnie masła jest wiecej ;) pozdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Uadne bueczki i chętnie bym zjadł, czemu nie; połączenie dyni i szałwi i masełka jest wieelce udatne:)

    OdpowiedzUsuń